
Pasiskaitęs aibę atsiliepimų apie mums nakvynę Birštone suteikusio viešbučio (ir SPA centro) „Vytautas Mineral SPA“ paslaugų kokybę, susipratau, kad manasis laiškas minėto viešbučio vadovams sulauks eilinio „dėkojame už jūsų pastabas, tobuliname, stengiamės, atsižvelgsime, atsiprašome ir t.t.“. Bėgant metams, ir vis naujoms raukšlėms vagojant pusamžį mano veidą, įsitikinau, kad nėra jokio kito kelio, norint paveikti nenorinčių keistis veikėjų abejingumą, kaip negerovių viešinimas įmanomai plačiau ir atkakliau, tad dalinuosi su jumis tekstu laiško „Vytauto“ administracijai: kokie jūsų įspūdžiai po apsilankymo – jei teko apsistoti nakvynei ar lankytis SPA centre – birštoniškiame „Vytaute“?
„Šių metų pradžioje dienomis viešėjome jūsų viešbutyje, tad norėčiau pasidalinti kai kuriomis įžvalgomis apie teikiamų paslaugų kokybę ir kt. Prieš rašydamas, pasiskaičiau atsiliepimus socialiniame tinkle, norėdamas įsitikinti, kad manieji pastebėjimai susišaukia su jūsų viešbutyje jau gyvenusiųjų atsiliepimais. Pirmiausia norėčiau padėkoti už šviežią, skanų ir sotų maistą, erdvią valgymo zoną, estetišką šių patalpų apipavidalinimą, paslaugų ir mandagų personalą, švarius indus bei operatyvų naudotų indų nurinkimą. Vienintelis pastebėjimas dėl restorano erdvės – terasoje sukrautos senos plytelės, nepuošiančios vaizdo. Nesutikčiau su pasitaikančiomis pastabomis dėl švaros trūkumo, priešingai – pasigėrėjau tiek bendrųjų patalpų, tiek viešbučio numerių (gyvenome 12X ir 12Y kambariuose) švara, tvarkinga patalyne, nepriekaištingu vonios kambario sutvarkymu, solidžiomis užuolaidomis ir t.t. Turėčiau tik atkreipti jūsų dėmesį, kad sutapdintame sanitariniame mazge, ypač – ne vienviečiuose numeriuose, turėtų būti (dėl suprantamų priežasčių) oro gaiviklis, nors jį nedažname viešbutyje ir terasi. Malonų įspūdį paliko erdvi parkavimo aikštelė, iš pat ryto valomi takai ir t.t.
„Nėra namų be dūmų“, tad, matyt, nėra ir viešbučių ar SPA centrų be trūkumų, kurie, deja, bado akis. Pirmiausia apie SPA-pirčių zoną. Jūsų tinklapyje deklaruojama, kad komplekse yra keturios pirtys (be hamamo, kuris mums lankantis kažin ar veikė(?). Tikrovė kiek kita: žolelių pirtyje jokio žolių aromato nėra (apie tai jau yra ne kartą rašę anksčiau lankęsi pirtyse), nes net iš arti uostant, žolelės neskleidžia jokio kvapo. Ne geresnė padėtis garinėje pirtyje, kurioje apie tikrą, sodrų garą galima tik pasvajoti. Druskų pirtyje retsykiais parūksta šioks-toks lyg ir druskų garas, bet tai labiau panašesnė į sauną pirtis. Vienintelė realiai veikianti yra mineralų pirtis, tiesa, joje ant pirčiautojų laša vandens lašai iš nukarusių (ištrūkusių iš lubų) purkštukų. Drįsčiau suabejoti, ar bent porą-trejetą kartų per dieną šioje pirtyje yra nuplaunami suolai, o juk pirčiautojai šioje pirtyje smarkiai prakaituoja. Visose pirtyse nesilaikoma ramybės etiketo, nes dažnas svečias ignoruoja prašantį laikytis tylos ženklą, net ne patyliukais, o garsiai šnekasi, tad akivaizdžiai trūksta aiškaus lipduko-užrašo ant durų „Prašome laikytis tylos“, atitinkami ženklai galėtų būti ir pačių pirčių patalpose. Neprošal būtų, kad pirtininkas (jei tokia pareigybė yra jūsų SPA), bent retsykiais dirstelėtų į pirtis įsitikinti, kad laikomasi tylos etiketo, kad nusiaunamos šlepetės (kur jas privalu nusiauti), kad pasitiesiami rankšluosčiai (kur juos privalu pasitiesti), tuomet kitiems pirčiautojams neteks sėsti į ankstesniųjų paliktą balą.

Koridorinę svečių kambarių sistemą turinčiame viešbutyje, teikiančiame sveikatinimosi paslaugas, baras ir restoranas dirba iki vėlyvų išnaktų…

Atskira kalba apie aplink baseiną telkšančias balas, paslydus galinčias tapti traumos priežastimi (beje, drįsčiau suabejoti, ar tokiu atveju galiotų civilinės atsakomybės draudimas, nes personalas neatliko jam priklausančių atidumo ir atsargumo veiksmų). Keistokai atrodė gelbėtojas, iš savosios patalpos stebintis svečius: ar jis bent kartą per pusvalandį negalėtų sustumti vandens balas į latakus? Originaliai atrodė ir jau išėjusių baseino lankytojų palikti rankšluosčiai ant gultų, dažną priverčiantys dvejoti: gultas užimtas besimaudančio baseine ar pirčiaujančio, ar tiesiog rankšluosčiai yra palikti išėjusiųjų? Beje, gultų trūkumas akivaizdus, tad betvarkė jų naudojime dar labiau riboja galimybę po pirties atsipūsti išsitiesus. Stebina tai, kad keturių žvaigždučių viešbučio SPA pirčiautojams ne tik kad nėra arbatos ar bent geriamo vandens aparatų, bet net nėra vienkartinių stiklinaičių prie gėlo vandens kranelių: ar taip skatinama svečius gerti iš rieškučių?

Solidus viešbučio pastatas ir daili terasa sudaro gerą įspūdį, kuris netrunka išsiklaidyti po apsilankymo SPA.
Apibendrinant įspūdžius iš SPA zonos – viskas palikta savieigai, neretai – pačių labai įvairaus mentaliteto poilsiautojų valiai, tad turinti būti atsipalaidavimo zona, SPA realiai labiau primena vandens atrakcionų parką. Sunkiai sektųsi kalbėti apie ramų poilsį jūsų SPA, apie mėgavimąsi pirties teikiamais malonumais ir sveikatinimąsi, nes šiandienai baseino ir pirčių zona yra labiau triukšmingo laisvalaikio vieta. Kiek nustebino, kad sausio 20-osios rytą, apie 10 val. apsilankęs vyrų perisrengimo kambaryje, radau jame besitvarkančią darbuotoją, aiškiai trikdžiusią persirengiančius vyrus: ar tai yra įprasta jūsų komplekso praktika, ar darbuotoja tiesiog supainiojo darbo laiką? Kaip ten bebūtų, bet jauna mergina nuogų vyrų draugijoje išties retas reiškinys keturių žvaigždučių viešbučio SPA. Manosios pastabos dėl (ne)tvarkos baseino bei pirčių zonoje nėra nei naujoviškos, nei originalios: ne vienas ankstesnis jūsų viešbučio lankytojas jau yra išsakęs analogiškas, tačiau jūsų kolegų-darbuotojų reakcija apsiribojo padėkomis už nusiskundimus, pažadais keistis ir susitvarkyti, ir toliau sėkmingai ignoruojant trūkumus.

Viešbučio SPA centre teikiamos įvairios grožio bei sveikatinimosi paslaugos (pasinaudota likome patenkinti), bet kainos čia konkrečios.

Susipažinęs su jūsų viešbučio tinklapyje esančia vidaus tvarka, įsitikinau, kad laiko tarpas tarp 22 val. ir 8 val. ryto skiriamas poilsiui, tad triukšmaujantiems svečiams gali net bauda būti skirta. Deja, situacija yra prasta, ir tai jau daug kartų pastebėjo anksčiau lankęsi jūsų komplekse. Viešbučio pastatas yra labai kuklių garsoizoliacinių ir vibroizoliacinių savybių, kurios, mano įsitikinimu, neatitinka keturių žvaigždučių viešbučio standartą: puikiai sklinda garsas per pertvaras tarp viešbučio numerių, smarkiai juntama vibracija kam nors energingai einant koridoriumi (didele klaida vertinčiau tamburo nebuvimą viešbučio numeriuose), numerio bei vonios kambario didelių durų trankymas ir t.t. Esant tokioms prastoms garso bei vibro izoliacinėms savybėms, viešbučio personalas turėtų ypač stengtis, kad panaktinėti ir paulioti nusiteikę naktinėtojai netrukdytų kitiems viešbučio svečiams ilsėtis, tačiau yra visiškai priešingai. Nesu tikras, kad iki 23-24 val. veikiantis baras apskritai dera su poilsį teikiančio ir SPA paslaugas akcentuojančio komplekso veiklos koncepcija bei sveikatinimosi centro įvaizdžiu, tačiau akivaizdu, kad baras esminiai įtakoja viešbučio svečių ramybę ir pamatinę žmogaus teisę išsimiegoti. Situacija tokia: barui baigus veikti, įkaušę naktinėtojai renkasi parūkyti prie įėjimo iš kiemo pusės, ten pašurmuliavę, traukia tęsti savąsias vakarones viešbučio numeriuose, kur muzika, juokai ir riksmai nenutyla ir po vidurnakčio.

Nauji platūs takai nutiesti link centran vedančios Jaunimo gatvės, bet sutemus tenka pasišviesti telefonu, nes žibintai prie takų neveikia.

Kadangi aprašyta situacija kartojosi abi mūsų nakvynės jūsų viešbutyje naktis, sausio 20-osios naktį, kokį pusvalandį po vidurnakčio, išėjau į koridorių ir įsitikinau, kad „vakaronės“ vyko net trijuose numeriuose netoliese mūsiškių. Apie nederamą svečių elgęsi pranešiau registratūroje/recepcijoje budėjusioms merginoms, nustebinusioms mane savąja rekacija: atseit, pas jas „nieko nesigirdi“. Manyčiau, kad atsakingai savąsias pareigas vykdantis personalas po 22-os valandos turėtų keliskart, bent kas pusvalandį, apeiti visus komplekso koridorius ir įsitikinti, kad nėra triukšmaujama. Nederamai besielgiančius svečius derėtų iškart įspėti ir paprašyti liautis triukšmavus, o jiems nereaguojant – kviesti apsaugą, įspėti apie galimą baudą ir pan. Palieku jums spręsti, kokių priemonių imtis, kad atvažiavęs ilsėtis svečias neturėtų kelias valandas laukti, kol triukšmadariai lėbautojai apsiramins. Visgi drįsčiau labai suabejoti, kad esant komplekse iki vėlumos alkoholiu prekiaujančiam barui, įmanoma efektyviai sukontroliuoti įkaušusius naktinėtojus.
Įvertinę viešbučio restorano siūlomų pateikalų kainas – jos išties didokos – nutarėme vakarieniauti mieste, tik štai bėda – takas iš viebučio komplekso iki Jaunimo gatvės neapšviestas, nors ir įrengtas, tikėtina, neseniai. Kažin, kas taupo svečių saugumo sąskaita: viešbučio kompleksas ar savivaldybė? Kaip ten bebūtų, tačiau jei jau yra įrengti žibintai, jie tamsiu paros metu turėtų veikti, kad viešbučio svečiams netektų pasišviesti kelią išmaniuoju telefonu.

Apibendrindamas turiu, deja, teigti, kad jūsų siūlomos/deklaruojamos paslaugos nemenka dalimi neatitinka realiai teikiamų, pasikartojantys nusiskundimai dėl išvardintų akivaizdžių darbo trūkumų yra ilgą laiką ignoruojami, tad formuojasi vartotojų klaidinimo vaizdas. Esu diskretiškas asmuo, tad kreipiuosi į jus asmeniškai, tikėdamasis, jog pačiu artimiausiu metu bus imtasi priemonių, kad aplaidžiai dirbantys asmenys ištaisytų grubius savojo (ne)darbo trūkumus. Suprantu, kad tiek veiklos finansiniai rezultatai, tiek įvairūs akcininkų ginčai ar nesutarimai įtakoja kolektyvo nusiteikimą, tačiau klientas neturėtų tai pajusti teikiamų paslaugų kokybėje. Turiu apgailestauti, kad efektyviai pailsėti jūsų komplekse šįkart nepavyko (dėl įkaušusių triukšmadarių-naktinėtojų), ir tikiuosi, kad manosios pastabos nebus praleistos pro ausis. Artimiausią vizitą į jūsų viešbutį planuojame jau netrukus, tuomet galėsime spręsti, ar „Vytautas Mineral SPA“ darbo ypatumai turėtų būti plačiau aptariami viešojoje erdvėje, ar visgi akivaizdūs trūkumai, neadekvatūs deklaruojamoms paslaugoms, bus panaikinti.“
Prieš keletą metų lankydamasis turizmui skirtame solidžiame renginyje Rygoje, pakalbinau gausiai dalyvavusius Lietuvos kurortų atstovus, pasišnekėjau ir su Birštono turizmo centro darbuotojais, kurie vienu balsu gyrė miestui daugelį metų vadovaujančią veiklią merę. Išties, net lankantis dzūkiškiame kurorte žiemą, lengva pastebėti pastangas, kurias birštoniškiai skiria gimtojo miesto puoselėjimui, dailinimui, populiarinimui – apie visa tai rašysiu atskiroje apžvalgoje. Apmaudu ir pikta, kad aktyviai reklamuojamo ir sumaniai “įsukto” viešbučio “Vytautas Mineral SPA” darbuotojų aplaidumas drebia gilų samtį deguto į bendras birštoniečių pastangas kurorto svečius priimti paslaugiai ir rūpestingai. Senai laikas keistis, “Vytauto” apsnūdėliai!
Nuotraukoje: pareigingas darbuotojas ryte valo takus aplink viešbutį ir centro link.
(Rengiant straipsnį, naudotos AIDAI.LT archyvo nuotraukos.)