AIDAI

Straipsniai
Search
PRENUMERATA

Leonas Petrotas. Rusijos automobiliniai kledarai

Prieš kurį laiką kalbėjau apie Rusijos ekonomiką  (red. past.), o šiandien reiktų į automobilių pramonę pasižiūrėti atidžiau. Visi žinome, kad didieji automobilių realiai gamintojai pasitraukė iš Rusijos po karo pradžios. Yra dar nemažai tarptautinių kompanijų ir korporacijų, kurios tebedirba Rusijoje, bet gudrauja, slepiasi. Automobilių pramonėje yra kitaip, nes prancūzų, vokiečių, japonų koncernai paskubėjo išeiti iš agresorės rinkos. Uždarė firminio aptarnavimo stotis arba perdavė jas rusų kompanijoms dauguma elitinių automobilių gamintojų. Pasinaudodamos proga, į Rusijos rinką metėsi kinų kompanijos, tačiau milijonus rublių kainuojančių kiniškų automobilių kokybė verčia pirkėjus stvertis už galvos.

Nuo visiško kracho Rusijos automobilių pramonę, pasičiupusią išėjusių kompanijų įrengimus, ėmėsi gelbėti neskrupulingi kinų gamintojai. Rusijos gamyklose imtasi surinkti kiniškų automobilių klonus, skambiai pavadintus rusiškų automobilių senaisiais pavadinimais. Gaminami ir LADA markės automobiliai, dar sovietmečiu vadinti ŽIGULIAIS, gaminami ir MOSKVIČIAI, kuriuos nuo seno gamino Maskvoje. Rusijos periferijoje, Uljanovske, tebegaminamas ir daugelį metų nekeitęs nei išvaizdos, nei kokybės UAZAS. 

Tiesa, automobilių kokybė išlieka rusiškai-kiniška, tad visiškai cinkavimo nematę transporto priemonės jau po metų ima rūdyti. Pasižiūrėkime, kokios automobilių kainos dabar Rusijoje, palyginkime su pasiūla Lietuvoje. Rusijoje pabrango ir dingo iš parduotuvių ne tik kiaušiniai ir vištiena, bet ir automobiliai per porą metų pabrango 1,5-2 kartus. Apžvalgą noriu pradėti nuo naudotų automobilių kainų Rusijos provincijoje.

2017 m. rusiška LADA GRANTA trūkusiu priekiniu stiklu, nuvažiavusi daugiau nei 100.00 km, parduodama už 650 tūkst. rublių (~6,5 tūkst. eurų).

2017 m. rusiško LADA KALINA universalo, nuvažiavusio 120 tūkst. km, kaina 715 tūkst. rublių (~7,15 tūkst. eurų).

2021 m. juodos spalvos VW POLO mechanine pavarų dėže, nuvažiavęs 26 tūkst. km., kainuoja 1,65 mln. rublių (~16,5 tūkst. eurų).

2017 m. RENAULT CAPTUR, nuvažiavęs 77 tūkst. km., kainuoja 1,85 mln. rublių (~18,5 tūkst. eurų).

Nuo sovietmečio bemaž nepakitusi LADA NIVA TRAVEL kainuoja >1 mln. rublių (~10 tūkst. eurų), turi 1,6 l tūrio 83 AJ variklį ir mechaninę pav. dėžę.

Milijoną rublių kainuojančios LADA NIVA TRAVEL salonas labiau primena ne XXI amžių, o XX amžiaus pabaigą.

Kuklios komplektacijos sedanas LADA VESTA CROSS kainuoja 1,76 mln. rublių (~17,6 tūkst. eurų), turėdamas 1,6 l 106 AJ variklį ir mech. pav. dėžę.

Taip atrodo dvejus metus eksploatuotas už 1,4 mln. pirkto (dabar kainuoja ~1,8 mln. rublių, t.y. ~18 tūkst. eurų) UAZ snapelis virš priekinio stiklo.

To paties UAZ keleivio durų apačia po dvejų metų eksploatacijos.

To paties UAZ sutrūkusios ir surūdijusios siūlės ties galinių durų apačia.

Taigi, nors Rusijos automobilių pramonė bando išsilaikyti padedama kinų, jos produkcijos kokybė mažai pasikeitė nuo SSRS gamintų “kibirų”.

Parašykite komentarą

Scroll to Top

SUSISIEKITE